Image

Pet klasika bh. kinematografije 18. maja u sarajevskoj galeriji Charlama

U sarajevskoj galeriji Charlama u Skenderiji će, u okviru bijenala vizuelnih umjetnosti, 18. maja od 20 sati biti prikazano pet klasika bh. kinematografije.

Program je dio javne akcije "Sačuvaj filmsko blago BiH" koju vodi Filmski centar Sarajevo kao baštinik historije i arhive bh. kinematografije, a u cilju zaštite dragocjenog filmskog materijala i njegove digitalizacije

Istinski filmofili imat će priliku 18. maja u Galeriji suvremene umjetnosti Charlama gledati pet klasika dokumentarnog filma nastalih tokom druge polovine prošlog stoljeća. Radi se o dokumentarim filmovima "Čovjek bez lica" (1961.) Bate Čengića, "Lepotica '62" (1962.) Dušana Makavejeva, "Kesonci" (1965.) Bakira Tanovića, "Jedan dan Rajka Maksima" (1976.) Zlatka Lavanića i "Margina '88" (1988.) Šahina Šišića. 

"Čovjek bez lica" Bate Čengića je sugestivan dokumentarac izuzetnog vizuelnog stila sniman u komunističkim zatvorima, dok je film "Lepotica '62" jedan od prvih dokumentarnih filmova srpskog reditelja Dušana Makavejeva sniman u bosanskoj produkciji i koji se ironično-zabavno, što je odlika njegovog ukupnog autorskog stila, bavi izborom Miss Jugoslavije 1962. godine.

"Kesonci" je dokumnetarac o ljudima koji prave brane na Neretvi u režiji Bakira Tanovića. Scenarij za ovaj film pisao je čuveni novinar Tihomir Lešić. 

"Jedan dan Rajka Maksima" je dokumentarni film Zlatka Lavanića nastao 1976. godine i dobitnik Grad Prixa na prestižnom filmskom festivalu u Krakovu. Film je portret jednog bosanskog čuvara gusaka urađen u sjetnoj, nostalgičnoj i poetičnoj atmosferi. 

Posljednji film "Margina '88" Šahina Šišića je dobitnik najveće međunarodne filmske nagrade u kategoriji dokumentaraca - Grand Prixa na festivalu u Cannesu.